Lambertssons nya butik också för hemmafixaren
NYHETER Lambertssons nya butik i Sollentuna ska locka privatpersoner och småföretag att hyra verktyg i stället för att köpa egna. Allt från en skruvdragare till en lyftkran går att ordna. Lambertssons har […]
Sollentuna centrum.
Sollentuna centrum utgör den centrala delen av Sollentuna kommun, belägen i stadsdelen Tureberg. Ursprungligen var centrum för Sollentuna kyrkbyn vid Sollentuna kyrka som ligger mellan Norrviken och Rotebro. När Norrviken i början av 1900-talet etablerades som municipalsamhälle, inrättades flera […]
Om föreningen Sollentuna Släktforskare
Föreningen grundades den 16 januari 1990. Vi har firat både 10-års- och 20-årsjubileum. När föreningen startade 1990 hade vi 32 medlemmar. I december 2013 är medlemsantalet 223 personer. Under åren […]
Lisa Eriksson tilldelas årets pris för källkritik
Lisa Eriksson, som är ansvarig för Makerzone i Sollentuna, har blivit tilldelad årets källkritikspris, Det gyllene förstoringsglaset. Priset erkänner personer, initiativ eller organisationer som bidragit signifikant till källkritik och kritiskt […]
Lambertssons nya butik också för hemmafixaren
NYHETER Lambertssons nya butik i Sollentuna ska locka privatpersoner och småföretag att hyra verktyg i stället för att köpa egna. Allt från en skruvdragare till en lyftkran går att ordna.
– Det kan vara någon som köpt en ny tv för 20 000 kronor och ska hänga upp den på väggen. Behöver man bara ha en slagborr för det tillfället finns det ingen anledning att gå ut och köpa en ny slagborr. Hyr en i stället, det kostar i princip ingenting, säger Pelle Broberg, depåchef.
I den nya butiken ska kunderna kunna få tag i vilket verktyg som helst, liksom råd och tips om de har frågor kring något av sina byggprojekt.
– Vi har ju som slogan ”Här är goda råd hyra”, och det gäller självklart även butiken och kunder som är privatpersoner eller företag, säger Pelle Broberg.
Han tror stenhårt på läget vid Infra city, med närhet till bland annat Bauhaus nya varuhus.
– Det kunde inte bli bättre. Nu gäller det bara för oss att jobba med vår image och skapa en inbjudande butik. Vi har ju alltid setts som ett företag som jobbar direkt mot byggindustrin men nu ger vi oss in på en ny marknad och då ska vi locka en ny grupp kunder, privatpersonen som fixar i hemmet eller småföretagaren som har ett byggprojekt och vill ha ett konto hos oss i stället för att köpa in dyra maskiner, säger Pelle Broberg.
Under invigningen den 13 februari visas den nya butiken upp och besökare bjuds på tilltugg.