Edsviken.
Edsviken är en havsvik som sträcker sig från Edsbergs slott i Sollentuna till Stocksundet i Danderyd. Här finns stränder, bryggor och marinor. Edsviken är en oas för boende i Sollentuna, […]
Det är tid att renovera din lägenhet med hjälp av Svensk Miljöservice
Hade du en dröm om att flytta in till en ny lägenhet eller villa? I stället för att flytta till ett nytt hem, med alla flyttkostnader som det innefattar, kan […]
Tegelborgen vid Bygdevägen byggdes efter blixtnedslag.
Förr fanns tertiärstationerna lite här och var med sina höga och ganska mäktiga torn, spännande och samtidigt förbjudna. Men rivningsivern har varit stor. Det gamla Industrisverige försvinner tegelsten för tegelsten. […]
En plats för alla dina önskemål – Önskemål.se
I dagens moderna samhälle söker vi allt oftare tjänster som underlättar vardagen. Här kommer Önskemål.se in i bilden – en plattform där dina behov och önskningar möts med rätt lösningar. […]

Från och med idag blir en ombudsman nytt stöd för SL-resenärer
Från och med idag har SL en resenärsombudsman. Ombudsmannen ska tillvarata resenärernas intressen och se till att hantering av kundärenden sköts korrekt.
– Varje dag gör drygt 700 000 personer tillsammans 2,5 miljoner resor i SL-trafiken. Resenären ska alltid vara vår första prioritet och resenärsombudsmannen är ett sätt för oss att ytterligare ta tillvara våra kunders upplevelser och synpunkter, säger Trafikförvaltningens förvaltningschef Anders Lindström, i ett pressmeddelande.
Resenärsombudsmannen ska inte ersätta dagens kundtjänst, som varje dag tar emot cirka 2 000 frågor eller synpunkter. Det är istället nästa instans, i det fall en kunds ärende inte har hanterats på rätt sätt, eller att återkommande fel eller brister inte åtgärdas som man kan ha anledning att förvänta sig. Ombudsmannen rapporterar direkt till förvaltningschefen.
– Det gör att vi förstärker möjligheterna för resenärerna att få sin röst hörd och att vi åtgärdar uppenbara fel så fort som möjligt, säger Anders Lindström.
Den nya resenärsombudsmannen heter Per Ekberg och har arbetat på SL/Trafikförvaltningen sedan 1980. Karriären började som bussförare och efter några år blev det en roll som trafikplanerare på huvudkontoret.
– Jag har både rest och arbetat med kollektivtrafiken i hela mitt yrkesverksamma liv. Det är erfarenheter som kan komma väl till pass i min nya roll. Resenärsombudsmannen kommer att bli ytterligare ett stöd för våra resenärer när man anser att kontakten genom SL Kundtjänst har resulterat i otydliga svar, eller om man tycker att vår hantering av ett ärende inte har varit tillfredsställande, säger Per Ekberg, i ett pressmeddelande.
Källa: http://lokalanyheter.wordpress.com/2014/02/04/fran-och-med-idag-blir-en-ombudsman-nytt-stod-for-sl-resenarer/