Sollentuna utklassade Norrtälje i cupen
Det dröjde till strax innan halvtidsdrickat innan Pontus Johanssons nolla spräcktes. Ett viktigt psykologiskt mål av Sollentunas Bubakary Sonko. För strax efter paus slog samme Sonko till igen av bara […]
Tegelborgen vid Bygdevägen byggdes efter blixtnedslag.
Förr fanns tertiärstationerna lite här och var med sina höga och ganska mäktiga torn, spännande och samtidigt förbjudna. Men rivningsivern har varit stor. Det gamla Industrisverige försvinner tegelsten för tegelsten. […]
Letar du efter professionell hjälp?
Onskelista är en pålitlig tjänst som enkelt hittar en professionell med hjälp av en webbversion eller mobilapplikation för att utföra dina uppgifter. Allt är väldigt enkelt och viktigast av allt […]
Vår concierge-tjänst är din personliga assistent
Vi finns för att uppfylla dina önskemål. Det kan vara allt från att leverera en bukett blommor tidigt på morgonen till att ordna en semester på den lilla kända ön […]
Från och med idag blir en ombudsman nytt stöd för SL-resenärer
Från och med idag har SL en resenärsombudsman. Ombudsmannen ska tillvarata resenärernas intressen och se till att hantering av kundärenden sköts korrekt.
– Varje dag gör drygt 700 000 personer tillsammans 2,5 miljoner resor i SL-trafiken. Resenären ska alltid vara vår första prioritet och resenärsombudsmannen är ett sätt för oss att ytterligare ta tillvara våra kunders upplevelser och synpunkter, säger Trafikförvaltningens förvaltningschef Anders Lindström, i ett pressmeddelande.
Resenärsombudsmannen ska inte ersätta dagens kundtjänst, som varje dag tar emot cirka 2 000 frågor eller synpunkter. Det är istället nästa instans, i det fall en kunds ärende inte har hanterats på rätt sätt, eller att återkommande fel eller brister inte åtgärdas som man kan ha anledning att förvänta sig. Ombudsmannen rapporterar direkt till förvaltningschefen.
– Det gör att vi förstärker möjligheterna för resenärerna att få sin röst hörd och att vi åtgärdar uppenbara fel så fort som möjligt, säger Anders Lindström.
Den nya resenärsombudsmannen heter Per Ekberg och har arbetat på SL/Trafikförvaltningen sedan 1980. Karriären började som bussförare och efter några år blev det en roll som trafikplanerare på huvudkontoret.
– Jag har både rest och arbetat med kollektivtrafiken i hela mitt yrkesverksamma liv. Det är erfarenheter som kan komma väl till pass i min nya roll. Resenärsombudsmannen kommer att bli ytterligare ett stöd för våra resenärer när man anser att kontakten genom SL Kundtjänst har resulterat i otydliga svar, eller om man tycker att vår hantering av ett ärende inte har varit tillfredsställande, säger Per Ekberg, i ett pressmeddelande.
Källa: http://lokalanyheter.wordpress.com/2014/02/04/fran-och-med-idag-blir-en-ombudsman-nytt-stod-for-sl-resenarer/