Professionell webbdesign från våra partners
Vi är glada att presentera vår sponsor och partner – BliStar AB. BliStar erbjuder högkvalitativa tjänster inom allt relaterat till IT, Webb och Media. De har tjänster och produkter tillgängliga […]
Två rån på kort tid i Sollentuna
Med mindre än två timmars mellanrum rånades en matbutik och en kiosk av tre yngre män. I ena fallet var männen beväpnade med kniv. Vid halv sjutiden kom första larmet […]

Letar du efter professionell hjälp?
Onskelista är en pålitlig tjänst som enkelt hittar en professionell med hjälp av en webbversion eller mobilapplikation för att utföra dina uppgifter. Allt är väldigt enkelt och viktigast av allt […]
BliStar CMS
Mer än 90 % av våra webbsidor har en inbyggd redigerare där ni lätt kan ändra texter och lägga upp bilder. CMS BliStar är gjort så att den visuella redigeraren […]
Från och med idag blir en ombudsman nytt stöd för SL-resenärer
Från och med idag har SL en resenärsombudsman. Ombudsmannen ska tillvarata resenärernas intressen och se till att hantering av kundärenden sköts korrekt.
– Varje dag gör drygt 700 000 personer tillsammans 2,5 miljoner resor i SL-trafiken. Resenären ska alltid vara vår första prioritet och resenärsombudsmannen är ett sätt för oss att ytterligare ta tillvara våra kunders upplevelser och synpunkter, säger Trafikförvaltningens förvaltningschef Anders Lindström, i ett pressmeddelande.
Resenärsombudsmannen ska inte ersätta dagens kundtjänst, som varje dag tar emot cirka 2 000 frågor eller synpunkter. Det är istället nästa instans, i det fall en kunds ärende inte har hanterats på rätt sätt, eller att återkommande fel eller brister inte åtgärdas som man kan ha anledning att förvänta sig. Ombudsmannen rapporterar direkt till förvaltningschefen.
– Det gör att vi förstärker möjligheterna för resenärerna att få sin röst hörd och att vi åtgärdar uppenbara fel så fort som möjligt, säger Anders Lindström.
Den nya resenärsombudsmannen heter Per Ekberg och har arbetat på SL/Trafikförvaltningen sedan 1980. Karriären började som bussförare och efter några år blev det en roll som trafikplanerare på huvudkontoret.
– Jag har både rest och arbetat med kollektivtrafiken i hela mitt yrkesverksamma liv. Det är erfarenheter som kan komma väl till pass i min nya roll. Resenärsombudsmannen kommer att bli ytterligare ett stöd för våra resenärer när man anser att kontakten genom SL Kundtjänst har resulterat i otydliga svar, eller om man tycker att vår hantering av ett ärende inte har varit tillfredsställande, säger Per Ekberg, i ett pressmeddelande.
Källa: http://lokalanyheter.wordpress.com/2014/02/04/fran-och-med-idag-blir-en-ombudsman-nytt-stod-for-sl-resenarer/