Lambertssons nya butik också för hemmafixaren
NYHETER Lambertssons nya butik i Sollentuna ska locka privatpersoner och småföretag att hyra verktyg i stället för att köpa egna. Allt från en skruvdragare till en lyftkran går att ordna. Lambertssons har […]
Sollentuna kyrka.
Sollentuna kyrka är församlingskyrka i Sollentuna församling, Stockholms stift. Kyrkan ligger i kommundelen Norrviken mellan sjön Norrvikenoch trafikplats Rotebro som ansluter till E4:an. Kyrkobyggnaden. Kyrkan har en stomme av gråsten och byggdes i slutet av 1100-talet. Ursprungligen kan den ha varit en “försvarskyrka” […]
Vattendrag och sjöar – Snuggan
Måttligt näringsrik, försurningskänslig käll- och brunvattensjö med mossekaraktär i Törnskogen. Måttligt näringsrik, försurningskänslig käll- och brunvattensjö med mossekaraktär i Törnskogen. Korta fakta Höjd över havet: 43,7 m Avrinningsområde: 0,2 km2 […]
REA upp till 30% på sportfiskebutik i Stockholm
Hej! Just nu har vi Vinterrea på två av våra mest populära frilufts- / fiskeställ från det högkvalitativa och välkända europeiska varumärket NORFIN. Dräkterna kan användas för jakt, fiske, vandring […]
Från och med idag blir en ombudsman nytt stöd för SL-resenärer
Från och med idag har SL en resenärsombudsman. Ombudsmannen ska tillvarata resenärernas intressen och se till att hantering av kundärenden sköts korrekt.
– Varje dag gör drygt 700 000 personer tillsammans 2,5 miljoner resor i SL-trafiken. Resenären ska alltid vara vår första prioritet och resenärsombudsmannen är ett sätt för oss att ytterligare ta tillvara våra kunders upplevelser och synpunkter, säger Trafikförvaltningens förvaltningschef Anders Lindström, i ett pressmeddelande.
Resenärsombudsmannen ska inte ersätta dagens kundtjänst, som varje dag tar emot cirka 2 000 frågor eller synpunkter. Det är istället nästa instans, i det fall en kunds ärende inte har hanterats på rätt sätt, eller att återkommande fel eller brister inte åtgärdas som man kan ha anledning att förvänta sig. Ombudsmannen rapporterar direkt till förvaltningschefen.
– Det gör att vi förstärker möjligheterna för resenärerna att få sin röst hörd och att vi åtgärdar uppenbara fel så fort som möjligt, säger Anders Lindström.
Den nya resenärsombudsmannen heter Per Ekberg och har arbetat på SL/Trafikförvaltningen sedan 1980. Karriären började som bussförare och efter några år blev det en roll som trafikplanerare på huvudkontoret.
– Jag har både rest och arbetat med kollektivtrafiken i hela mitt yrkesverksamma liv. Det är erfarenheter som kan komma väl till pass i min nya roll. Resenärsombudsmannen kommer att bli ytterligare ett stöd för våra resenärer när man anser att kontakten genom SL Kundtjänst har resulterat i otydliga svar, eller om man tycker att vår hantering av ett ärende inte har varit tillfredsställande, säger Per Ekberg, i ett pressmeddelande.
Källa: http://lokalanyheter.wordpress.com/2014/02/04/fran-och-med-idag-blir-en-ombudsman-nytt-stod-for-sl-resenarer/