Skolpolitiker på skolbänken.
NYHETER Alliansens skolpolitiker i Enköping satte sig själva på skolbänken på måndagskvällen.Lektionssalen var i Kompassen. Inbjudna som “lärare” var två kollegor från Sollentuna som fick dela med sig hur man […]
Lowe i Sollentuna Centrum
I Brf Lowe får du ny modern lägenhet med balkong i anslutning till naturen vid Sollentuna centrum. Smarta förvaringsutrymmen genom hela lägenheten. En ny energisnål lägenhet vid Sollentuna Centrum där […]

Trädgårdsarbete i Stockholm
Trädgårdsarbete i Stockholm Nu när våren och sommaren sakta tittar fram så är det härligt med en vacker och vårdad trädgård och allt omkring. Soliga dagar och sköna kvällar väntar […]
Östeuropeiska och ryska delikatesser
Veckans Nyheter och BackinStock! Solrosfrön, en av de populäraste snacksen för det slaviska folket! Beroendeframkallande och oemotståndliga tills påsen tar slut! En av våra Veckans Nyheter är de Bäst säljande […]
Från och med idag blir en ombudsman nytt stöd för SL-resenärer
Från och med idag har SL en resenärsombudsman. Ombudsmannen ska tillvarata resenärernas intressen och se till att hantering av kundärenden sköts korrekt.
– Varje dag gör drygt 700 000 personer tillsammans 2,5 miljoner resor i SL-trafiken. Resenären ska alltid vara vår första prioritet och resenärsombudsmannen är ett sätt för oss att ytterligare ta tillvara våra kunders upplevelser och synpunkter, säger Trafikförvaltningens förvaltningschef Anders Lindström, i ett pressmeddelande.
Resenärsombudsmannen ska inte ersätta dagens kundtjänst, som varje dag tar emot cirka 2 000 frågor eller synpunkter. Det är istället nästa instans, i det fall en kunds ärende inte har hanterats på rätt sätt, eller att återkommande fel eller brister inte åtgärdas som man kan ha anledning att förvänta sig. Ombudsmannen rapporterar direkt till förvaltningschefen.
– Det gör att vi förstärker möjligheterna för resenärerna att få sin röst hörd och att vi åtgärdar uppenbara fel så fort som möjligt, säger Anders Lindström.
Den nya resenärsombudsmannen heter Per Ekberg och har arbetat på SL/Trafikförvaltningen sedan 1980. Karriären började som bussförare och efter några år blev det en roll som trafikplanerare på huvudkontoret.
– Jag har både rest och arbetat med kollektivtrafiken i hela mitt yrkesverksamma liv. Det är erfarenheter som kan komma väl till pass i min nya roll. Resenärsombudsmannen kommer att bli ytterligare ett stöd för våra resenärer när man anser att kontakten genom SL Kundtjänst har resulterat i otydliga svar, eller om man tycker att vår hantering av ett ärende inte har varit tillfredsställande, säger Per Ekberg, i ett pressmeddelande.
Källa: http://lokalanyheter.wordpress.com/2014/02/04/fran-och-med-idag-blir-en-ombudsman-nytt-stod-for-sl-resenarer/